Marttojen lehdessä (Emäntälehti 8/2005) oli ohjeet heijastimen tekemiseen. Tästä sainkin ajatuksen, että heijastimesta voisi saada luovia käsityöaiheita eri ikäisille oppilaille. Tehtävänantona olisi siis suunnitella ja valmistaa heijastin käyttäen hyväksi heijastinkangasta. Oppilaiden iästä ja opinnollisista tavoitteista riippuen tehtävänantoa voisi tarkentaa, rajata. Esim. vanhemmille oppilaille voisi tarkentaa tehtävää niin, että heijastimen tulee liittyä johonkin harrastukseen ja/tai että heijastimen tulee integroitua johonkin muuhun esineesee (ei siis saa olla irrallinen kapistus). Tällöin ajatukset paremmin irtoisivat perinteisistä heijastimista ja oppilaat voisivat kehitellä hyvinkin omaperäisiä ja toimivia heijastimia. Tarkoituksena olisi myös että materiaalit eivät rajaisi ideointia ja toteutusta eli heijastinkankaan voisi kiinnittää myös esim. puuhun tai metalliin, jos tämä olisi idean kannalta perusteltua. Kun valmiita malleja ei ole olemassa, oppilaat joutuisivat pähkäilemään, mikä on toimivin kiinnitystapa juuri heidän omassa työssään. Vertaisohjauksella ja -arvioinnilla oppilaat oppisivat oman työskentelyprosessin lisäksi myös toisten töistä ja niihin